فرق خاویار طلایی و خاویار اصیل

خاویار طلایی تخم ماهی قزل آلا است که این محصول در بسته های ۷۰ گرمی و به قیمت حدود ۴۰هزار تومان تا 60 هزار تومان به فروش می رسد  و هیچ ارتباطی با خاویار طلایی ایران ندارد چون خاویار اصل فقط به تخم ماهی های خاویاری گفته می شود و نه تخم هر نوع ماهی دیگری!

 

خاویار

بازار مرغوب‌ترین و ناب‌ترین خاویار ایران و جهان در گلستان در قبضه و محاصره خاویارهای تقلبی وارده از سوی برخی کشورهای حاشیه دریای خزر قرار گرفته است و بازار خاویار اصیل ایرانی در معرض

خطر است. 

شبه خاویارها یا خاویار طلایی یا خاویار بدلی و مصنوعی فقط از نظر ظاهری به خاویار شباهت دارند و دیگر فواید خاویار را ندارند و این نوع خاویار از برخی کشورهایی نظیر اسپانیا، ژاپن، آذربایجان و کشورهای مشترک المنافع به گلستان وارد می‌شود.

خاویار بدلی را حتی شبه خاویار نامیدن درست نیست و این محصول مصنوعی بوده و از نظر پروتئین و خواص نسبت به خاویار در رده بسیار پائین تری قرار دارد.

براساس اعلام کارشناسان بهداشتی و شیلات، فروش خاویار به صورت قاچاق و بدلی، غیربهداشتی و غیرقابل مصرف است و با استانداردها فاصله دارد.

خاویار تقلبی از شکم ماهی خاویاری و تخم آن تولید نمی‌شود و این گونه‌های بدلی و مصنوعی خاویار  خاویار بدلی را حتی شبه خاویار نامیدن درست نیست و این محصول مصنوعی بوده و از نظر پروتئین و خواص نسبت به خاویار در رده پائینی قرار دارد. 

فقط به دلیل افزودن مواد و رنگدانه‌ها، طعم خاویار را می‌دهند و هیچ‌یک از خواص خاویار را ندارند. 


در سایت چارپا که بازار بزرگ حیوانات میباشد شما میتوانید مراکز آموزش اسب سواری و پانسیون ها را به راحتی پیدا کنید.