مهارت های زنبور عسل

 

آیا حیوانات می‌توانند مهارت های پیچیده را یاد بگیرند؟

در مورد اینکه آیا حیوانات می‌دانند یا می‌توانند مهارت‌های پیچیده‌ای را یاد بگیرند، بحث قابل توجهی وجود دارد.
بسیاری از گونه ها می‌توانند تفاوت بین مقادیر را درک کنند و از این برای تغذیه، تصمیم گیری و حل مسائل استفاده کنند. اما شناخت عددی، مانند تعداد دقیق و عملیات حساب، نیازمند یک سطح پیچیده تر پردازش است.

چگونه اصول ریاضیات به زنبور عسل آموزش داده شد؟

این آزمایش توسط محقق اسکارلت هاوارد در Bio Inspired Digital Sensing-Lab  انجام شد. او زنبور‌ها را برای بازدید از مارپیچ Y شکل آموزش می‌دهد.

اگر انتخاب درستی در مارپیچ انجام شود، زنبورها به عنوان پاداش آب شکر را دریافت می‌کردند و اگر انتخاب اشتباه بود، کوینین تلخ مزه را دریافت می‌کردند.

اگر محل منبع غذایی خوبی باشد، زنبور عسل به محل باز می‌گردد. بنابراین زنبورعسل بار‌ها و بار‌ها به آزمایش تجربی برای جمع آوری تغذیه ادامه داده و به یادگیری ادامه می‌دهد.

زنبور

هنگامی که یک زنبور عسل به ورودی مارپیچ پرواز می‌‌کند، مجموعه ای از عناصر را  بین 1 تا 5 شکل می بینند. اشکال یا آبی بود که به این معنی است که زنبور عسل باید جمع کند یا زرد باشد، به این معنی که زنبور عسل باید تفریق کند.

پس از مشاهده نخستین شماره، زنبور عسل از یک سوراخ به یک اتاق تصمیم گیری پرواز می‌کند یعنی جایی که می‌تواند انتخاب کند که به طرف چپ یا راست مارپیچ پرواز کند.
یک طرف یک راه حل نادرست برای این مشکل داشت و طرف دیگر راه حلی درست از جمع یا تفریق داشت. پاسخ صحیح در طول آزمایش به طور تصادفی تغییر داده شد تا از یادگیری زنبور عسل فقط در یک طرف مارپیچ، جلوگیری شود.

در آغاز آزمایش، زنبورها انتخاب‌های تصادفی را انجام دادند تا بتوانند مسئله را حل کنند. در نهایت، پس از انجام بیش از 100 آزمون یادگیری که 4 تا 7 ساعت طول کشید، زنبورها دریافتند که آبی به معنای +1 است، در حالی که زرد به معنای -1 است. سپس زنبورها می‌توانند قوانین را به شماره های جدید اعمال کنند.

 

 

 

 

قفس همستر

    رایج‌ترین و ارزان‌ترین قفس همستر در ایران، آکواریوم است و تمیز کردن آن نیز راحت است، اما گردش هوا در آن کمتر بوده و همچنین این فرصت را به حیوان نمی‌دهد که از دیواره‌ها بالا رود.یک درپوش نیز برای ممانعت از خروج همستر از آکواریوم و همچنین جلوگیری از دسترسی دیگر حیوانات خانگی به آن نیاز است.


قفس سیمی با میله‌های افقی با فاصله ۱ تا ۲ سانتی‌متر برای نگهداری همستر نیز مناسب است، زیرا همستر به بالا رفتن علاقه زیادی دارد و از میله‌ها برای بالا رفتن از دیواره استفاده می‌کند.از خرید قفس‌هایی که کف آنها به صورت شبکه‌ای و سوراخدار است اجتناب کنید، چرا که پای حیوان خانگی شما در آنها گیر میکند، اما همستر در این قفس‌های سیمی راحت نیست و تمیز کردن این قفس‌ها نیز مشکل است.

قفس همستر
قفس‌های پلاستیکی در کشورهای اروپایی بسیار متداول است.قفس های پلاستیکی همستر علاوه برگران بودن، برای شرایط آب و هوایی گرم و خشک ایران نیز مناسب نیستند.به علاوه بسیاری از همسترهای طلایی، بزرگ‌تر از آن هستند که در تونل‌ها جای گیرند، اما برای همسترهای کوتوله مشکلی پیش نخواهد آمد.به این نکته نیز توجه داشته باشید که محل سکونت این حیوان باید آنقدر محکم باشد که در مقابل جویدن مقاومت کند و بعضا لانه‌های پلاستیکی به راحتی توسط همسترها جویده خواهد شد.
پیشنهاد میشود کف قفس همستر را با پوشال و یا خاک مخصوص همستر پرکنید و حتما از وسایل بازی مانند چرخ و فلک، سرسره، توپ برای افزایش هوش و شادابی و همچنین جلوگیری از عدم تحرک و افسردگی همستر استفاده نمایید.

 

برای خرید همستر و قفس و لوازم همستر به سایت چارپا مراجعه کنید .

 

 

 

 

 

 

 

فرق خاویار طلایی با خاویار اصلی چیست؟

 

 فرق خاویار طلایی و خاویار اصیل

خاویار طلایی تخم ماهی قزل آلا است که این محصول در بسته های ۷۰ گرمی و به قیمت حدود ۴۰هزار تومان تا 60 هزار تومان به فروش می رسد  و هیچ ارتباطی با خاویار طلایی ایران ندارد چون خاویار اصل فقط به تخم ماهی های خاویاری گفته می شود و نه تخم هر نوع ماهی دیگری!

 

خاویار

بازار مرغوب‌ترین و ناب‌ترین خاویار ایران و جهان در گلستان در قبضه و محاصره خاویارهای تقلبی وارده از سوی برخی کشورهای حاشیه دریای خزر قرار گرفته است و بازار خاویار اصیل ایرانی در معرض

خطر است. 

شبه خاویارها یا خاویار طلایی یا خاویار بدلی و مصنوعی فقط از نظر ظاهری به خاویار شباهت دارند و دیگر فواید خاویار را ندارند و این نوع خاویار از برخی کشورهایی نظیر اسپانیا، ژاپن، آذربایجان و کشورهای مشترک المنافع به گلستان وارد می‌شود.

خاویار بدلی را حتی شبه خاویار نامیدن درست نیست و این محصول مصنوعی بوده و از نظر پروتئین و خواص نسبت به خاویار در رده بسیار پائین تری قرار دارد.

براساس اعلام کارشناسان بهداشتی و شیلات، فروش خاویار به صورت قاچاق و بدلی، غیربهداشتی و غیرقابل مصرف است و با استانداردها فاصله دارد.

خاویار تقلبی از شکم ماهی خاویاری و تخم آن تولید نمی‌شود و این گونه‌های بدلی و مصنوعی خاویار  خاویار بدلی را حتی شبه خاویار نامیدن درست نیست و این محصول مصنوعی بوده و از نظر پروتئین و خواص نسبت به خاویار در رده پائینی قرار دارد. 

فقط به دلیل افزودن مواد و رنگدانه‌ها، طعم خاویار را می‌دهند و هیچ‌یک از خواص خاویار را ندارند. 


در سایت چارپا که بازار بزرگ حیوانات میباشد شما میتوانید مراکز آموزش اسب سواری و پانسیون ها را به راحتی پیدا کنید.

مقدار نیاز آب درختان

 سن درخت: 

درخت تازه کاشته شده چون سیستم ریشه محدودتری دارد نسبت به درخت استقرار یافته به دفعات آبیاری بیشتری نیاز دارد.

زمان سال: درخت در نیمه تا اواخر تابستان به آب خیلی زیادی نیاز دارد بخصوص که دماها خیلی بالا باشند. در شرایط بهار گرم ، رطوبت ذخیره شده در ایام زمستان در خاک تخلیه می گردد.


شرایط آب و هوا:


 در سال های خشک ، رطوبت خاک در اوایل فصل مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اوج دوره نیاز به آب درخت طولانی تر می شود. در سال های بسیار مرطوب ، ممکن است درخت تا اوایل تابستان یا به بعد به آبیاری نیاز نداشته باشد.


شرایط خاک:


 آب مورد استفاده درختان در خاک ذخیره می شود. نوع خاک ، عمق و وضعیت آن بر مقدار آبی که خاک می تواند ذخیره نماید تاثیر می گذارد. خاک های رسی به مقدار بیشتر آب نگه می دارند و می توانند به تعداد آبیاری کمتری نیاز داشته باشند. در حالی در خاک های شنی وسبک برعکس می باشد.


نوعدرخت: 


برخی از درختان به محض استقرار یافتن به آبیاری اضافی نیاز ندارند درحالیکه گونه های دیگر بدون آبیاری در طول تابستان نمی توانند رشد و نمو نمایند.
سرعت استفاده از آب توسط درختان به خواص آنها در استفاده از آب ، مرحله نمو و شرایط محیط بستگی دارد. شرایط اقلیم در حال تغییر ، بالا رفتن دمای محیط ، رطوبت نسبی پائین ، سرعت زیاد باد ، میزان زیاد تشعشع خورشیدی همه بر میزان مصرف آب توسط درخت تاثیر می گذارند.
هرچه درخت سیستم ریشه گسترده ای در خاک داشته باشد راندمان و قدرت بهره برداری از حجم خاک به حداکثر می رسد و دسترسی درخت به آب خاک بیشتر می گردد.
یک روش کلی برای تعیین نیاز آبی روزانه درختان استفاده از قطر تنه درختان است ، به عنوان مثال اگر قطر تنه درختان سیب ، گیلاس و گردو ۳۰ سانتی متر باشد نیازآبی روزانه ها آنها حدود ۴/۰ لیتر می باشد و با همین قطر در مورد درختان میوه گلابی ، هلو و آلو حدود ۲۸/۰ لیتر است.
بسته به بافت خاک ، وزن مخصوص خاک (
خرید خاک) ، دمای روزانه ، و مقادیر بارندگی به میزان ۷۵-۲۵ لیتر آب در هر هفته برای سالم نگهداشت درخت میوه لازم می باشد.



کود دهی درختان میوه

تغذیه درختان در زمستان نیز حایز اهمیت است. استفاد از کود باعث ایجاد تعادل بین خاک و گیاه میشود. عناصر مورد نیاز درختان عبارت اند از :

  1. فسفر
  2. ازت
  3. پتاسیم
  4. گوگرد
  5. منگنز
  6. کلسیم
  7. آهن
  8. روی
  9. مس
  10. مولیبدن

استفاده از کودهای فسفره، پتاسه و ریز مغزی ها به صورت سولفات و کود دامی مناسب می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

عوامل ایجاد آلودگی در شیر

 
 

شیر در مراحل زیر ممکن است آلوده و یا به عبارتی دچار افزایش بار میکروبی شود:

 

- جایگاه نگهداری دام
- بیماری دام
- جایگاه شير دوشی
- جمع آوری شیر
- نگهداری شیر در مراکز
- حمل و نقل شیر
- تحویل شیر به کارخانه
- فرآوری و توزیع شیر

1- جایگاه نگهداری دام :

 

یکی از عوامل مهم تأمین سلامت دام و تولید شیر بهداشتی داشتن محیط مناسب و بهداشتی نگهداری دام است. جایگاه نگهداری دام بایستی قابل شستشو و ضد عفونی و بدون شکاف و سوراخ باشد. وجود شکاف و سوراخ باعث می شود که حشرات و کنه ها و حيوانات موذی در آنها مستقر شوند. دیواره های جایگاه نگهداری بایستی صاف باشد.
 
انبار علوفه و کنستانتره لازم است خشک و غیرقابل نفوذ برای حیوانات موذی بوده و از محل نگهداری دام و اصطبل ها جدا باشد. دام های بیمار باید از گله جدا و تا زمان بهبودی کامل در مکان دیگری نگهداری شوند. کف اصطبل و یا جایگاه باید دارای پوشش سخت و صاف و غیرلغزنده بوده و دارای کانال فاضلاب و شیب مناسب باشد و رطوبت را بخوبی جذب کند. اصطبل بایستی دارای هوای کافی، تازه و مطبوع و نور مناسب باشد. جمع آوری کود و فضولات از مهمترین عامل کاهش آلودگی و کاهش نفوذ بیماری به دام است. بدن دام بخصوص، پستان و اطراف آن و کشاله ران در قسمت داخلی نبایستی آلوده به کود و فضولات باشد.
 
 

۲- بیماری :

بعضی از بیماری های مثل بروسلوز وسل می توانند از طریق شیر و فرآورده های آن به انسان منتقل شوند. مهم ترین مسئله ای که دامدار بایستی به آن توجه کند بیماری ورم پستان است. این بیماری علاوه بر کاهش تولید شیر سبب آلودگی شیر و غيرقابل مصرف شدن آن می شود.
 
نگهداری دام مبتلا به ورم پستان در کنار سایر دام ها و یا دوشیدن این دامها همراه با دام های سالم، سبب انتشار بیماری به بقیه و کاهش تولید شیر تا ۵۰ درصد می شود. دام های بیمار و تب دار آلودگی را به شیر منتقل می کنند . بیماریهای مختلفی از طریق شیر به افراد شیردوش در گاوداری ها و یا کارگر شیردوشی و همچنین افراد مصرف کننده شیر منتقل می شود.

در چارپا میتوانید قیمت گوساله زنده و گاو و همچنین دیگر دام و طیور را ببینید و خرید یا فروش انجام دهید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استرس گرمایی در گاو شیری

 اثرات استرس گرمایی:

1. افزایش تعداد تنفس (افزایش تعداد تنفس به بیش از 70 بار در دقیقه ، دراین حالت
دهان گاو باز بوده و شروع به له له زدن می نماید.)
2. كاهش خوراک مصرفی
3. افزايش آب مصرفي
4. افزايش تعرق
5. كاهش جريان خون به اجزاي دروني
6. كاهش شير توليدي و کاهش عملكرد توليد مثلی
كاهش شير توليدي و عملكرد توليد مثلي باعث ضرر اقتصادي به پرور شدهندگان گاو
شيري م يشود. کاهش مصرف خوراک به میزان 8 تا 12 درصد و یا بیشتر که به دنبال آن باعث
کاهش تولید شیر نیز می شود ضمن اینکه بخشی از موادغذایی مصرف شده نیز صرف کنترل
و حفظ دمای بدن دام می شود و از آنجایی که گاوهای پرتولید خوراک بیشتری مصرف
می کنند حساسیت بیشتری به استرس گرمایی دارند. در یک واحد گاوداری این تنش می تواند
روزانه 4 کیلوگرم تولید را در هر دام پایین آورد که این میزان در یک دوره تولید شیر می تواند
مقدار زیادی از تولید را کاهش دهد.
گاوداری
 
7. خطر بروز اسيدوز در دوره استرس گرمايي خطر اسيدوز افزايش ميي‌ابد. فاكتورهايي كه با مشكلات اسيدوزي مربوط م يباشند عبارتند از: كاهش مصرف ماد هي خشك با نسبت علوفه كمتر، کاهش نشخوار، کاهش ترشح بزاق و در نهایت ایجاد اسیدوز در دام که تمام اين فاكتورها با كاهش بازده غذايي مرتبط ميباشد و به دنبال آن توليد شير و اغلب اوقات چربي شير نيز كاهش ميي‌ابد. علاوه بر اين اسيدوز وضعيت كلي سلامتي حيوان، باروري و طول عمر مفيد توليدي گاو را تحت تاثير قرار ميدهد.
 
8. استرس گرمایی در گاوهای آبستن منجر به کاهش وزن گوساله می شود و بعد از زایش، گوساله دچار اختلالات متابولیکی می شود.
 
9. در استرس گرمایی معمو لا گاو سرپا می ایستد که ناراحتی مفاصل را به همراه خواهد داشت.
 
10 .استرس گرمایی باعث می شود فحلی کاهش و یا هنگام شب بروز کند و طول مدت آن نیز کم می شود. این اثر در گاوهای بالغ بیشتر از تلیسه ها است.
استرس گرمایی یك عامل مهم در ناباروری گاوهای شیرده بوده و از لحاظ اقتصادیخسارتهای شایان توجهی را باعث م یگردد. از جمله مواردی كه طی استرس گرمایی میتواند تحت تاثیر قرار گیرد اختلال در فعالیت طبیعی تخمدان
میباشد که در نهایت باعث کاهش عملکرد تولید مثلی و به خطر افتادن سلامت دام و ضرر اقتصادی به دامدار می باشد.

 

در سایت چارپا میتوانید قیمت دام زنده ، قیمت گاو زنده و همچنین دامداری های بزرگ و رسمی کشور را به راحتی پیدا کنید و خدمات و محصولات خود را ثبت کنید.

 

 

 

 

 

 

در سالن پرورش بلدرچین گرمایش باید چگونه باشد؟

 

تجهیزات گرمایشی سالن پرورش بلدرچین

با توجه به حساسیت بالای جوجه های بلدرچین به کاهش درجه حرارت و نیاز آنها در چند روز اول دوره پرورش به دمای 36 درجه سانتیگراد، در سال نهایی پرورش از شیوه های مختلفی برای تأمین این درجه حرارت استفاده میشود.

یکی از سیستم های رایج گرمایشی هیتر است که با نصب ترموستات روی آن میزان درج حرارت سالن تا حدودی قاب تنظیم است. با توجه به کوچکی جثه جوجه بلدرچین به خصوص در هفته اول و حساسیت زیاد به شوک حرارتی می توان با محصورکردن گروهی جوجه ها با کارتن پلاست و قراردادن لامپ های مادون قرمز حرارتی به عنوان مادر مصنوعی در وسط آن دمای مورد نیاز جوجه هایی را که احساس سرما  میکنند، تأمین کرد .

نحوه قرارگرفتن جوجه بلدرچین ها در زیر مادر مصنوعی تعیین کننده وضعیت گرمایی آن هاست .

در دمای زیاد

جوجه ها نفس نفس میزنند  ، بال هایشان می افتدو از مادر مصنوعی فاصله میگیرند و به کنارها میروند.

در دمای کم:

پرنده مضطرب و پرسروصدا میشود  وبه سمت مادرمصنوعی میرود و بدین ترتیب جوجه ها بر روی هم انباشته میشوند.

در صورت وجود کوران هوا:

جوجه ها به سمت مخالف جهت وزش کوران حرکت میکنند و بر روی هم انباشته میشوند.

در دمای مناسب و مطلوب:

جوجه ها  به طور یکنواخت در زیرمادر مصنوعی پراکنده میشوند و راحت و آرام هستند.

سایت چارپا

که مرکز آنلاینی برای طیور پرورشی و مولد ایران میباشد علاوه بر بلدرچین میتوانید طیوری همچون شترمرغ، بوقلمون ، کبک ، و دیگر پرندگان و همچنین بازا بزرگی برای اسب و سگ و گربه ی ایران میباشد .

 

 

آیا میدانید زبنور عسل چه محصولاتی دارد؟

  

توليدات زنبور عسل    

   1 عسل:

 از نظر عموم مردم، تنها محصول زنبور همان عسل است و بعضي به اشتباه معتقدند زنبور گلها را مي خورد، حال آنکه نه تنها اينگونه نيست، بلکه همانطور که در بالا اشاره شد، هيچگونه زياني به گلها وارد نمي کند. اما عسل تنها محصول زنبور نيست، و يکي از چند محصول اين موجود است.

جهت جمع آوري شهد گلها، زنبور به سراغ آنها رفته، با خرطوم خود شهد گلها را مکيده، در کيسه ذخيره عسل موجود در شکم خود جمع آوري نموده، بعد از پر شدن کيسه به کندو مراجعه و آنها را در داخل حجره هاي مخصوص تخليه ميکند. اين کار را از طلوع تا غروب آفتاب ادامه مي دهد و بعد از غروب دوباره شهدها را مکيده، بعد از غليظ کردن و اضافه کردن آنزيم دياستاز، مجدداً در داخل حجره ها خالي مي کند، اين عمل را چندين بار تکرار مي نمايد تا شهد گلها تبديل به عسل مي گردد.

لازم به توضيح است که براي توليد يک گرم عسل، زنبور بايد روي 15 هزار گل بنشيند (15 ميليون پرواز براي توليد يک کيلوگرم عسل)

2 موم:

 زنبور از موم جهت خانه سازي استفاده مي کنند و توسط خود زنبور توليد مي شود. لازم است بدانيم که براي توليد يک کيلو گرم موم توسط زنبور 12 کيلو گرم عسل مصرف مي شود.

 3 زهر زنبور عسل:

زنبور بندرت نيش زده و فقط زماني که فشار عصبي زيادي به وي وارد شود، نيش مي زند و با توجه به نوع ساختمان نيش که حالت چتري دارد، بعد از وارد شدن به داخل بدن، با قسمتي از محتويات شکم باقي مانده، در نتيجه موجود از بين مي رود و به اين طريق از ورود احتمالي آلودگي به داخل کندو جلو گيري مي شود

4 بره موم:

 يکي ديگر از محصولات زنبور عسل بوده که جهت پر کردن درزها و ضدعفوني کردن حجره ها و محيط داخل کندو استفاده مي شود و از نظر رنگ کمي تيره تر از موم است.

5گرده گل:

پودري با رنگهاي مختلف بوده که توسط زنبور ازگل ها جمع آوري شده و به تغذيه لاروها و زنبوران جوان مي رسد. گرده خواص تغذيه اي فوق العاده اي داشته و هيچ چيز ديگر نمي تواند جاي آنرا در تغذيه زنبور بگيرد.

6ژله رويال:

 

همان غذاي شاهانه بوده و غذاي مخصوص ملکه است که توسط زنبوران تازه متولّد شده توليد مي گردد و همچنين براي تغذيه لاروها در سه روز اول تولّد ضروري است. مزّة آن ترش و به رنگ سفيد بوده و زود فاسد مي گردد لذا زياد قابل نگهداري در کندو نمي باشد.


موم زنبور عسل

سايت چارپا مرکز حيوانات و باغ و مزرعه ميباشد .در اين سايت شما ميتوانيد انواع گربه ،اسب،سگ ، گياهان و .... خدمات آن هاو محصولات آن ها را پيدا کنيد.



 

 

 

بیماری های طیور

 

* نیوکاسل

 

یک بیماری ویروسی و بسیار واگیر است که سویه های مختلف دارد. انتشار ویروس از طریق هوا، وسایل آلوده و حمل و نقل طيور انجام می شود.

 

پیشگیری - رعایت اصول بهداشتی - نگهداری نکردن جوجه با مرغ های مسن - ضد عفونی وسایل مورد استفاده

 

- انهدام بهداشتی لاشه های تلف شده مرغ در اثر بیماری و واکسیناسیون به موقع طيور، در پیشگیری مؤثر است

 

آبله طیور

 

یک بیماری ویروسی است که از راه مخاط چشم و زخم های ناحیه ریش و تاج انتقال می یابد.

 

پیشگیری از طریق مایه کوبی و ضد عفونی جایگاه است. همچنین نور خورشید به علت خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد، می تواند باعث از بین رفتن عامل بیماری آبله در جایگاه های آلوده شود

 

 

 

 

 

بیماری تنفسی یا C.R.D

 

از بیماری های میکروبی است. راه های انتقال آن؛ - از طریق تخم مرغ آلوده به جوجه - تماس جوجه سالم با جوجه بیمار و عدم تهویه صحیح آشیانه است.

 

علائم بیماری C.R.D

 

ترشحات بینی، انسداد سوراخ های بینی، انبساط سینوس ها با مواد پنیری شکل، ورم نای، کدر شدن کیسه هوایی، کم شدن اشتها، لاغری و خرخر کردن.

 

پیشگیری با رعایت اصول بهداشت و به خصوص تهویه صحیح در آشیانه قابل پیشگیری است.

 

 

 

* عارضه خود خوری (کانی بالیسم)

 

عارضه خودخوری در طیور به علل مختلف از جمله: کمبود پروتئین بالا بودن انرژی جیره، تراکم زیاد در آشیانه، کمبود آبخوری و دانخوری و حساسیت آنها به رنگ قرمز به وجود می آید.

 

درمان این عارضه

 

- نوک چینی در مرغ بومی در سن ۲-۱ هفتگی که دو سوم از نوک بالایی و یک سوم از نوک پایینی را می چیند،

 

- افزایش تعداد دانخوری و آبخوری و در نتیجه کاهش تراکم در آشیانه، - بالا بردن پروتئین جیره، کاهش نور با استفاده از لامپ های با نور قرمز، - افزودن مقداری نمک به آب آشامیدنی طیور، جدا کردن طیور زخمی، و درمان آنها با استفاده از اسپری آنتی بیوتیکی، از جمله راه های درمان عارضه خودخوری است.

 

عارضه پرخوری این عارضه بیشتر در مرغ های تخم گذار دیده می شود. به این صورت که لوله گوارش طيور، با خوردن پر، مسدود شده و باعث تلفات می شود.

 

وجود انگل های جلدی در روی بدن طیور، کمبود پروتئین جیره و کمبود دانخوری و آبخوری در آشیانه و به طور کلی خوراک مرغ ، از علل بروز این عارضه می باشد.

 

 

در سایت چارپا میتوانید تولید کننده ها و پرورش دهنده های سگ گربه طیور و همچنین خوراک دام و طیور از جمله بلدرچین، بوقلمون ، شترمرغ و ... را به راحتی پیدا کنید و خدمات و محصولات خود را ثبت کنید .

 

 

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد
<-blogads->